کامپیوتر صنعتی

برای اینکه بدانید کامپیوتر صنعتی چیست توجه شما را به مقاله زیر جلب میکنیم.

برای اینکه بدانید کامپیوتر صنعتی چیست و چه تفاوتهایی با کامپیوتر خانگی دارد باید بگوییم کامپیوار صنعتی از نظر ساختار و کارایی بسیار نزدیک به کامپیوتر خانگی میباشد.
کسانی که درک خوبی از کامپیوتر خانگی و سیستم عامل و طریقه ارتباط لوازم جانبی با کامپیوتر خانگی دارند ارتباط بهتری با کامپیوتر صنعتی برقرار میکنند.

خصوصیات کامپیوتر صنعتی:

بطور کلی کامپیوتر صنعتی قابلیت کار در شرایط سخت و محیطهای صنعتی را دارا میباشد. محلهای صنعتی میتواند تفاوتهای زیادی با یک محیط خانگی یا اداری داشته باشد. چند استاندارد متفاومت این دو محیط عبارتند از :

دما:

بخاطر استفاده از دستگاههای سرمایشی و گرمایشی, معمولا دمای هوا در محیطهای خانگی و اداری بین 15 تا 30 میباشد. کامپیوتر خانگی برای کار در محیطهای بین 0تا50 درجه مشکلی ندارد ولی اگر دمای محیط زیر صفر درجه و یا بالای 50 درجه باشد کارکرد سیستم خانگی با مشکل مواجه میشود و ممکن است اصلا روشن هم نشود. کامپیوترهای صنعتی طوری طراحی میشوند که در بازه دمایی گسترده تری اکان فعالیت دارند این بازه در محیطهای صنعتی معمولا بین -40 تا +85 درجه میباشد.

رطوبت:

رطوبت استاندارد در محیطهای خانگی و اداری مشکلی برای کامپیوتر خانگی ایجاد نمیکندولی سیسامهایی که در محیطهای مرطوب کار میکنند لازم است که در تولید آنها از فلزاتی استفاده گردد که در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالاتری داشته باشند. کامپیوترهایی که در شهرهای ساحلی و بنادر و یا در کشتیها و شناورها استفاده میشوند این مورد برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویبره و لرزش:

یکی دیگر از مکانهایی که به سراغ کامپیوتر صنعتی می آیند مکانهایی میباشد که لرزش بالایی دارند. این مکانها میتواند جاهایی مانند داخل خودرو و واگن قطار و کشتی و هواپیما باشد. در این موارد علاوه بر اینکه از کامپیوتر صنعتی استفاده میشود لازم است که از اتصالاتی مانند BNC استفاده شود که چفت و بست محکمتری دارند.

نویز:

در مکانهایی که دارای نویز بالا میباشند نیز استفاده از کامپیوتر صنعتی لازم و ضروری میباشد. نویزهای مختلف بخصوص نویزهای الکتریکی تاثیر زیادی بر عملکرد کامپیوتر و ماژولهای انتقال داده میگذارد. در این مکانها بهتر است علاوه بر استفاده از سیستم صنعتی از تجهیزات مرتبط با ایزولاسیون اسفاده کرد. اگر میخواهید اثر جریانهای الکتریکی قوی را بر روی سیتمهای کامپیوتری مشاهد کنید فقط کافیست یک مانیتور را در نزدیکی کابل برق فشار قوی بگذارید تا بهم ریختگی شدید تصویر را مشاهده کنید.

خوردگی:

گاهی پیش می آید محیطی که در آن از کامپیوتر استفاده میشود بخارات اسیدی و قلیایی و یا بخارات خورنده دیگر در فضا پخش باشد. این موارد باعث آسیب بو برد دستگاه شده و عمر مفید آنرا بسیار کاهش میدهد. در این مکانها هم لازم است که از کامپیوتر صنعتی بهره گرفت.

برخی هنوز از کامپیوتر خانگی بجای کامپیوتر خانگی استفاده میکنند. آنها یا نمیدانند کامپیوتر صنعتی چیست و یا نتیجه را فدای قیمت میکنند. با اینکه این کار اصلا توصیه نمیشود ولی پیشنهاد میکنیم در صورت اصرار به این کار حتما کامپیوتر خود را که وظیفه کنترل و اتوماسیون صنعتی را در پروژه شان عهده دار است در اتاقی ایزوله استفاده نمایند و توسط ماژولهای انتقال اطلاعاتی که مسافت بیشتری را پشتیبانی میکندد با سنسورهای خود ارتباط بگیرند.

ما در شرکت ابزار دقیق فن آوران آماده ارائه انواع سیستمهای صنعتی و تجهیزات مرتبط با برندهای تایوانی اکسیوم تک و آی کوپ میباشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *