خارنی یا مقاومتی؟

مقایسه تاچ اسکرین مقاومتی و خازنی

صفحه تاچ اسکرین مقاومتی و صفحه تاچ اسکرین خازنی دو نمونه ازصفحات  تاچ اسکرین صنعتی میباشند که امروزه بجای ماوس و کیبرد استفاده میشوند و تا حد زیادی نیاز به استفاده از کیبرد و ماوس محدود شده است.

موس و کیبرد دو وسیله الزامی میباشند اما سیم آنها و دست و پاگیر بودن خودشان باعث شد که تاچ اسکرین جای آنها رو بگیرد. درست است که استفاده از تاچ اسکرین به راحتی ماوس و کیبرد نیست, اما چون معمولا نرم افزارهای اتوماسیون صنعتی گرافیکی هستند جواب کار ما را خواهد داد.
تاچ اسکرین خازنی بدلیل سرعت بالا و امکان استفاده چند انگشتی در موارد استفاده های روزمره و کارهای گرافیکی بسیار مفید تر میباشد.
اما در محیط های صنعتی پیشنهاد ما تاچ اسکرین مقاومتی میباشد.ما برای گفته خود دلایل زیادی داریم که چند مورد آنرا در زیر ذکر میکنیم:

در این نوع از تاچ بدلیل اینکه حتما باید ضربه زد یا فشار وارد کرد احتمال خطا کاهش می یابد . فکر کنید کارگری در هنگام عبور از کنار نمایشگر سهوا دستش به صفحه نمایش برخورد کند ودکمه ای از منو فعال شود.

تجربیات عملی ما در استفاده از تاچ اسکرین در صنعت:

دست خیس, چرب, کثیف و یا پینه بسته و یا دست دارای دستکش و یا همچنین استفاده از پشت قلم در استفاده از تاچ اسکرین خازنی مشکل ساز خواهد بود. اما این موارد تاثیری در عملکرد تاچ اسکرین مقاومتی ندارد.

این مواردی بود که ما با تجربه ای نزدیک به سی سال حضور در صنعت به ویژه در زمینه اتوماسیون صنعتی در شاخه کامپیوتر صنعتی در شرکت ابزار دقیق فن آوران کسب کرده ایم. اما همواره از نظرات همکاران نهایت بهره را میبریم.
شما هم اگر موردی را سراغ دارید میتوانید دیدگاهتان را در زیر این مقاله بنویسید تا با اسم خودتان به نمایش در بیاید.
صفحات تاچ اسکرینی که ما ارائه میکنیم از برند معتبر Amtouch تایوان و برد کنترلر آنها Penmount میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *